Leeuwenrots en gember-koekies

23 juli 2010 - Wellsford, Nieuw-Zeeland

…beetje woelen…*GEEUW*…oog open…dag 2 is gestart met...regen…Opdrogen doen we wel weer als we terug in NL zijn!

Na het opstaan-ritueel spulletjes gepakt en op pad naar Meruwai-beach. Eenmaal aangekomen is het opgehouden met regenen, en kijken we vanuit de parkeerplaats uit over een plaatje! Blauwe zee met golven, palmbomen, en zwart zand. Meruwai-beach aan de westkant van NZ is namelijk onderdeel van de black-sand beaches. Na een korte wandeling en een beetje hopen dat ze er zijn staan we oog in oog met een Jan van Genten-kolonie; erg speciaal dat in het wild te mogen aanschouwen. Bij het terugkijken op 1 van de foto’s (issie gelukt?) valt me op dat het wel ERG grijs is op de achtergrond…*splat*… de eerste spetter voegt zich bij de conclusie dat dat wel een serieuze regenbui moet zijn.

Redelijk droog terug bij de auto besluiten we de ‘scenic route’ te gaan rijden bij Waitakere ranges, want droog weer lijkt een illusie. Alsof je door het tropisch regenwoud aan het rijden bent; heerlijk. Jammer van die tropische regenbui, maar de palmbomen maken een hoop goed! Zo zijn we een anderhalf uur  aan het rijden als het droog wordt. Links rijden gaat al aardig goed.

Op dat moment zijn we vlak bij Piha waar de Lion Rock te vinden is; en erg populair bij surfers. We zijn bijna bij het strand als de mp3-cd HET surfnummer (DAMN! Naam kwijt) van de Pulp Fiction soundtrack opzet! WOW; muzikaal TOP-moment! Aangekomen bij het strand zien we inderdaad een enorm rotsblok in de vorm van een liggende leeuw liggen, en mooi grote golven. Beetje schelpjes rapen en op weg terug naar huis bij Dirk en Yvonne (D & Y).

Sther heeft er even een dutje gedaan, en ik heb nog even te maken gekregen met het ik-heb-altijd-energie-over-snoepjes-monster (Want winegums? Want chocolate?), alias Edison (3 jaar), kleindochter van D en Y; een schatje!

En toen anderhalf uur rijden naar Wellsford; het country-house van D&Y. We mogen niet off-road met onze auto; mission failed. Na 4 km grintweg, nog even een riviertje overgestoken om bij het ontzettend mooi en afgelegen houten huisje te komen (0% lichtvervuiling!). Onderweg hebben we pies (païs; bladerdeeg-taartje met hartige vulling) opgepikt in alle smaken… LEKKER! Edison snapt alleen nog niet dat ze toch ECHT bij Burger King moet zijn i.p.v. Mac Drek J; komt nog wel.

Na thee met ginger-cookies bij het haardvuur gebroken maar voldaan te bed op een houten zolder.

1. Tim:
    26 juli 2010
    Frank Black heet iet toch?
  2. Lilluk:
    26 juli 2010
    Klinkt allemaal superchill! Goed bezig! Geniet er nog van!

P.s. Dick Dale & The Del Tones met Misirlou
    :-)
  3. Stievie:
    28 juli 2010
    Dick Dale was ook zeker goed geweest, maar twas die andere surf-knaller